دل نوشته...

دل نوشته های من

دل نوشته...

دل نوشته های من

نیوفولدر

کسانى که دلشان آن طرف است، الان هم هستند. اینها به چیزى به نام استقلال ملى، هویت ملى، شخصیت و عزّت ملى باور ندارند. تربیتهایشان طورى است که به آنها اجازه نمى‌دهد درست بفهمند که حضور یک قدرت استکبارى در یک کشور، چقدر براى یک ملت، زیانبار و سنگین است. دستورات اسلام هم براى بعضى از آنها چندان اهمیت و ارزشى ندارد. اینها همیشه یک اقلیت کوچک بودند؛ امروز هم هستند.2 البته فعّالیت مى‌کنند، تبلیغات مى‌کنند، تبلیغات دشمنان اسلام را ادامه مى‌دهند؛ اما دلِ متن مردم، بخصوص جوانان - دانشجویان، دانش آموزان و سایر قشرهاى مختلف جوان - هر جا هستند، درک مى‌کنند که براى یک ملت، بزرگترین اهانت این است که تسلیم قدرت استکبارى بیگانه باشد. هرکس که اهل تحلیل باشد، این معنا برایش روشن است که امروز امریکا براى ایران هیچ نقشه‌اى جز نقشه استکبارى ندارد؛ یعنى بازگشت به وضعیت قبل از انقلاب! معلوم است که ملت ایران در مقابل این نقشه مى‌ایستد. این، آن جهتگیرىِ ضدّ استبدادى ملت ایران است. البته تلاشهایى از طرف دشمنان هست: تبلیغات مى‌کنند، حرف مى‌زنند، سفسطه مى‌کنند؛ بعضى حتّى سعى مى‌کنند روز سیزده آبان را - که روز مقاومت در مقابل استکبار است - به روز نرمش در مقابل امریکا تبدیل کنند!3 اگر نگوییم ساده لوحى است، ناچاریم بگوییم خیانت است؛ منتها چون انسان نمى‌خواهد بگوید خیانت، لابد این کارها از روى ساده‌لوحى و غفلت است. شما جوانان باید خیلى هوشیار و بیدار باشید؛ باید اهداف دشمن را بشناسید. امروز قدرت استکبارى امریکا هدفش تسلط بر دنیاست و این چیزى نیست که پنهان و پوشیده باشد. حتى دولتهاى اروپایى از تهاجم فرهنگى و از دخالت و از نفوذ مداخله جویانه پول امریکا گله دارند. مسأله، مسأله تصرّف و دست‌اندازى است. البته کشورهایى هستند که نمى‌توانند مقاومت کنند و بایستند؛ اما ملت ایران ایستاده است. آن طرفِ مقابل هم تهدید مى‌کند، تطمیع مى‌کند، چرب‌زبانى مى‌کند، تبلیغات مى‌کند؛ از همه اینها هم یک هدف را دنبال مى‌کند، تا این‌که راهى بگشاید و مجدّداً وارد کشور ایران شود و دوباره بساطش را پهن کند و بتواند آن وضع شرم‌آور قبل از انقلاب را براى ملت ایران تکرار نماید؛ اما بدون تردید ملت ایران در مقابل این طمعهاى استکبارى، با قدرت تمام خواهد ایستاد.
 
بحمداللَّه امروز جمهورى اسلامى در سطح دنیا داراى عزّت و چهره پیشرونده است. تلاشهاى امریکاییها براى این‌که بتوانند ملت و دولت ایران را محاصره کنند و در انزوا بیندازند، به جایى نرسیده است و هرگز هم به جایى نخواهد رسید.4 ملت ما پشتِ سر مسؤولان نظام ایستاده است. شناختن دشمن از همه مهمتر است.5 دشمن سعى مى‌کند خود را دوست جلوه دهد و شعارهاى ملتها را عوض کند؛ کمااین‌که شعار ضدّیت با صهیونیسم را در میان بعضى از دولتمردان عرب، تبدیل به یک شعار انحرافى کردند! یکى از کارهایشان تبدیل کردن شعارهاست.6 ملت و دولتى تسلیم مى‌شود که دشمن را درست نشناسد، یا دچار فساد و بدبختى باشد؛ اما اگر دشمن شناسى بود - که من این توصیه را به جوانان دارم - آن‌وقت شعارها، شعارهاى روشن و آگاهانه‌اى خواهد بود و آنچه که دشمن مى‌خواهد، به فضل پروردگار آن را در میان ملت ایران به دست نمى‌آورد.7 امیدواریم خداى متعال شما جوانان را حفظ کند. با نور هدایت خود همه دلها را هدایت کند و گامهاى ملت ایران را استوار بدارد و دشمنان ملت ایران را منکوب فرماید و ان‌شاءاللَّه شما جوانان با توجّهات ولىّ‌عصر ارواحنافداه آینده‌هاى روشن و درخشان را در این کشور ببینید و با دستِ خودتان بسازید8.

 

پی­نوشت1: بیانات امام خامنه­ای (حفظه اللّه تعالی) در دیدار دانشجویان و دانش­آموزان به مناسبت 13 آبان/ 12/8/1378 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2978

پی­نوشت2: غرب­گراها و شرق­گراها در اقلّیت هستند، به هیاهوها و غوغاسالاری­ها و جوسازی­های رسانه­ای نباید توجّه کرد، در اقلّیّت هستند.

پی­نوشت3: چه­قدر دقیق! برخی در 13 آبان و 16 آذر 88 و 92 چه­قدر سعی کردند که امّت را از آرمان­هایش جدا کنند که به فضل خدا شکست خورده و از این پس هم شکست خواهند خورد.

پی­نوشت4: قطعیت در بیان امام خامنه­ای(حفظه اللّه تعالی) دلمان را آرام و مطمئن می­کند. تلاش­های آمریکایی­ها هرگز به جایی نخواهد رسید.

پی­نوشت5: به عنوان تکلیف باید دشمن را شناخت.

پی­نوشت6: هنوز فراموش نکرده­ایم که چه کسانی سعی در عوض کردن شعارهای ما داشتند، چه کسانی دم از امام و ولایت فقیه می­زدند ولی به همه­ی آرمان­های امام و ولایت فقیه پشت می­کردند (به عنوان طنز تلخ: با زنان دست می­دادندو ...!) ؟ چه کسانی دم از احترام به مردم می­زدند و در عمل خون مردم را روی زمین می­ریختند به بهانه­ی این که "اصلاحات خون می­خواهد"؟ چه کسانی مردم را به خیابان می­کشاندند تا "فشار ازپایین و چانه­زنی از بالا" را اجرا کنند؟ و ...

پی­نوشت7: إن شاء اللّه.

پی­نوشت8: بار روی دوش ماست، رفیق! پس بسم اللّه...

 

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست...


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۰۶
مهدی رضایی

نظرات (۱)

سلام.
راه امام خمینی پاینده باد،
رهبر ما سید علی زنده باد...
این نمونه هایی که از تحول دادن حرفها آورده اند عالی است...
پاسخ:
سلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته،
إن شاء اللّه،
بله واقعاً...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی